Najnowsze wydarzenia w fundacji Procuro
Facebook Facebook Youtube Instagram Pinterest

Dzieciaki z Ukrainy zwiedzają Warszawę - Najnowsze wydarzenia w fundacji Procuro

Zobacz pozostałe wpisy

Dzieciaki z Ukrainy zwiedzają Warszawę

10 maja 2023
W dniach 12-13 maja odbyła się niezwykła wycieczka dla sierot z Ukrainy, które od ponad roku mieszkają w ośrodku w Dusznikach Zdrój. Dzieciaki, które zmuszone były opuścić swoją ojczyznę z powodu wojny, mają teraz okazję odkryć Polskę!

Wycieczka liczyła 69 uczestników, do Warszawy dzieci przyjechały dwoma autokarami. Każde z dzieci otrzymało pakiet gadżetów składający się z plecaka, bidonu z filtrem na wodę, portfela z kieszonkowym, koszulki oraz czapki z daszkiem.

Podbój Stolicy zaczęliśmy od wizyty w Rezydencji Ambasadora Japonii, gdzie dzieci miały okazję spotkać się z Ambasadorem Miyajima Akio, nauczyć się tworzenia origami, zagrać w piłkę w ogrodzie, poćwiczyć triki na kendamie i spróbować japońskich słodkości. Wcześniej już zorganizowaliśmy uroczystość POLSKO-UKRAIŃSKO-JAPOŃSKĄ, podczas której tworzyliśmy 1000 żurawi origami z intencją zakończenia wojny, dlatego ta wizyta miała dla nas szczególne znaczenie.

Podczas spacerów po Warszawie mieliśmy okazję zobaczyć Pałac Kultury, Zamek Królewski, Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza oraz Ogród Saski. Zjedliśmy też pyszne lody na Starym Mieście.

Nocowaliśmy w jednym z najlepszych hoteli w Warszawie – Hotelu Marriott. Hotel ugościł nas nie tylko pięknymi wnętrzami, ale także wspaniałym jedzeniem. Pierwszego dnia naszego pobytu wzięliśmy udział w uroczystej kolacji przy pięknie nakrytych okrągłych stołach.

Hotel zrobił na dzieciach ogromne wrażenie. Były zachwycone szczególnie widokami z okien, które zapierały dech w piersiach, ponieważ wszystkie nasze pokoje znajdowały się powyżej dwudziestego piętra. W nocy wszyscy spali po królewsku.

O poranku czekało na nas śniadanie w hotelowej restauracji, gdzie każdy mógł spróbować różnorodnych potraw. Szczególnie maluchy były zachwycone możliwością korzystania ze szwedzkiego stołu. Urządzenie do pieczenia gofrów rozgrzaliśmy do czerwoności, a gorąca czekolada z ekspresu lała się litrami.

Na zakończenie zwiedzania Warszawy, dzieci wzięły udział w dwóch warsztatach w Centrum Wielokulturowym. Tam dowiedzieliśmy się fascynującej historii zabawek, oraz o tym, czym bawią się dzieci w odległych zakątkach świata. Podczas zajęć praktycznych nauczyliśmy się tworzenia szmacianych laleczek, bransoletek z tasiemek i prostych zabawek z kubeczka i drewnianej kulki. To były niezapomniane doświadczenia, które wniosły wiele radości i pozytywnych emocji. Dziękujemy pracownikom Centrum Wielokulturowemu za gościnę i ciepłe przyjęcie.

Z Warszawy wyjechaliśmy zmęczeni i szczęśliwi. To był bardzo intensywny dzień, dlatego po drodze czekał nas jeszcze obowiązkowy punkt każdej wycieczki z dziećmi – posiłek w Mc Donald.

Jesteśmy niezwykle podekscytowani tym wyjazdem i mamy nadzieję, że dla dzieciaków z Ukrainy było to niezapomniane przeżycie. Chcielibyśmy serdecznie podziękować Osaka Rotary Club District 2660, Grupie Impel oraz Otto Work Force za ich wsparcie finansowe, które umożliwiło zorganizowanie tej wyjątkowej wycieczki. To dzięki zaangażowaniu wszystkich sponsorów udało się ofiarować dzieciom tak wiele wspaniałych doświadczeń i pozytywnych emocji.